dilluns, 8 de novembre del 2010

Un dissabte diferent amb B-612

Ultimament em sent en una primavera constant. No només valenbisi és amor, també el facebook (fb, per als amics) és amor (i moltes vegades sexe)!!

Gràcies al fb he descobert grups de música, he retrobat amistats, he xafardejat els murs dels antics amants, he rigut amb alguns noms de pàgines i grups, amb las señoras, los modernos i els velocirraptors... i he descobert als B-612 Cultura i turisme. Em va cridar l'atenció que feien a Xàtiva una ruta nocturna amb Pep Gimeno "el botifarra", passejant pels carrers i explicant les històries i llegendes. Vaig pensar que era una bona manera de conèixer la ciutat i fer alguna cosa diferent. M'abellia molt anar, però en mirar el calendari... no m'anava bé cap dia. És el que té tindre una vida social tan plena...  :P

Però em va semblar super bona idea i els vaig seguir un poc, per veure com s'ho munta aquesta gent, fins que vaig trobar una data que em venia bé. Així que dissabte me'n vaig anar d'excursió. Aquesta ruta es diu "Entre Vinyes i vins". I tu, fidel lector, em diràs... si a tu no t'agrada el vi!! doncs no, no m'agrada el vi, però encara m'agrada menys la rutina, i en canvi si m'agrada molt fer turisme i conèixer gent nova ;-)

Bé, el cas és que em vaig apuntar amb una amiga i dissabte a les 10h vam eixir des de València amb el bus cap a Utiel. Abans de pujar al bus vaig fer un repàs general de la gent que ens anava a acompanyar a l'excursió. En vaig fitxar a 3. Més val tindre'n de reserva, per si de cas...

Vam anar directes a la bodega "Chozas Carrascal", en Requena. Allà ens van atendre els propietaris, molt simpàtics, ens van passejar entre les vinyes explicant-nos anècdotes, vam veure la mega casona que tenen allà i, per fi, va arribar el moment de les cates dels vins.

Com que no m'agrada el vi, la meua valoració no hauria de tindre massa influència, però a mi m'agrada opinar, així que ara és quan pose cara la meua cara d'enòloga i comence:

El primer que vam catar va ser el cava. Un cava brute nature reserva, amb unes bambolles molt fines i sabor afruitat. Exquisit. Després Las Tres: un vi blanc que sap a vi negre, La Cuatro un rosat que no em va fer el pes, Las Ocho del 2007 i 2006 (em va agradar molt més el del 2006), després un Cabernet Franc que a la gent li va encantar però jo no vaig saber apreciar, i vam acabar amb 2 vins dolços un blanc i un altre negre. Els 2 em van agradar molt perquè no són empallegosos i no deixen sensació alcohòlica en la boca.

Per a la cata ens van treure uns aperitius i conforme anavem catant més vins, els aperitius anaven desapareixent, hi havia més botelles buides, la gent cridava cada vegada més i també la gent es tocava més a l'hora de parlar-se. Preciós. Vam estar molt a gust. Tant a gust que es va haver de cancel·lar la següent visita perquè vam estar allà fins a ben passades les 14.30h!!

De allí a dinar uns embotits a Utiel i després, per baixar el dinar, visita a"Las cuevas de la villa de Requena", on ens van fer una visita guiada pels subterranis (un polvo allà baix ha de ser molt morbós), després un passeig pels carrerons... i cap a casa.

Pau i Rafa s'ho curren molt i se'm va ocòrrer alguna ideea per fer una ruta eròtica. Jo crec que pot quedar molt xula :-)

Va ser un dissabte diferents, fent coses interessants amb gent de molt bon rotllo. No, no m'agrada el vi, però el proper dia 20 hi ha una altra ruta de vins i vaig a desmuntar els meus plans per poder anar.

4 comentaris:

Josep ha dit...

A vostè l'hauria de contractar el Departament de Turisme, que açò seu és tota una promoció.

Monique LaMer ha dit...

Nosaltres tenim pensat fer una ruta pareguda; a mi no és que el vi no m´agrade, es que no tinc paladar suficient per apreciar-lo, però com tu dius, dona igual, el que hi ha que fer és eixir de la rutina i conèixer gent i coses noves.
B7s

Theresia Kalogeropoulos ha dit...

No coneixia jo el B-612, amb el que m'agrada curiosejar pel país! Si algun dia plategen/eu una ruta eròtica aviseu que servidora s'apunta!

El porquet ha dit...

Ja us van parlar del sabor i/o olor asfàltic?

El dia que a mi me'n parlaren, cada cop que veig un carrer asfaltat em venen al cap imatges de vinyes al cap... i això no sé si és bo o dolent.